Sztárcsinálók

Sok évvel ezelőtt Jon Krakauer: Ég és jég (Into thin air) c. könyvének hatására kezdtem el hegymászós könyveket olvasni, és odafigyelni a kiemelkedő hegymászó teljesítményekre. Gyűjteményünkben régóta megvan Szendrő Szabolcs könyve is (Szendrő Szabolcs – Németh Géza: Fél lábban a csúcson), követtem pályafutást, ahogy a többi kiemelkedő magyar hegymászóét is.

Erőss Zsolték tragikus balesete beindította a médiahisztériát, amputációjának hírét hallva azonnal Szendrő Szabolcs jutott eszembe, és bármiben lefogadtam volna, hogy előrángatják, behívják a tévékbe, benne lesz az újságokban, összehasonlítják őket. Így lett. Mokkában is volt, és ugyan aznap reggel az M1-en is. (RTL-t nem néztem, lehet hogy ott is volt.)

Próbálok visszaemlékezni, láttam-e valaha a tévében, olvastam-e róla, a könyvéről, a példa nélküli teljesítményéről valaha, a hegymászással foglalkozó szaksajtót kivéve. Le kellett vágni Erős Zsolt lábát ahhoz, hogy Szendrő Szabolcs hegymászó médiafigyelmet kapjon; csak sejtem, hogy a napokban többet nyilatkozott országos sajtónak, mint egész pályafutása során, és sajnos nem saját személye, természetfotósként végzett munkája, és sportmúltja okán.  Ezek tényleg dögkeselyűk. Ráadásul épp a rendkívül felkészült Liptai Klaudiával hozta össze a sors, bár Demcsák Zsuzsánál még ő is jobb…

Érdekesség, hogy Szendrő Szabolcs 1996-ban, a Krakauer-könyvben megörökített hegymászó tragédia évében ott volt a Mount Everesten, és 7800 m magasságig jutott fel.
Erőss Zsoltnak mielőbbi gyógyulást kívánok.

A könyvéről bővebben pl. itt.

3 hozzászólás to “Sztárcsinálók”

  1. Én magával a sporttal is megpróbálkoztam. Ne tessék nevetni, már a csókakői vár oldalában feladtam… azóta csak túra az ebbel.
    Kereskedelmi tévéket és rádiókat kilőni az űrbe!!!

  2. drotosvizsla Says:

    Szendrő Szabolcs elsírta magát azon, amikor Erőss Zsolt az egyik példaképének nevezte őt.
    Ő soha nem akart példakép lenni, nem azért mászott fél lábbal, mert bárkinek is meg akarta volna mutatni.
    Sok sikert Zsolt, ne törődj a felhajtással!

  3. drotosvizsla Says:

    Szabolcs pedig igenis példakép, büszke vagyok rá, hogy dedikált példányom van a könyvéből.

Vélemény, hozzászólás?

