Filmjeim (1. rész)

(Folyamatosan frissítem, mert mindig eszembe jut valami…)

A Nagy Kedvencek (akárhányszor jöhet)

– A maffiás filmek, különösen a Kaszinó (az egyetlen Sharon Stone szereplős fim, amit hajlandó vagyok megnézni), a Keresztapa-trilógia, és a Maffiózók.

– A Miért éppen Alaszka sorozat. Ed, Marilyn és Adam a kedvencem.

– A Pusszantlak drágám sorozatnak az a része, amiben Edie amerikai barátnőjének érkezését várják, ezért 3 nap alatt nagyon le kell fogynia.

– Star Wars 4-5-6 – A filmről a Rakéta Regényújságban olvastam először, még jóval a film magyarországi bemutatása előtt. Volt benne egy csomó kép a filmből, részletes tartalom, és a szereplők bemutatása. Soha nem vártam még ennyire filmet, mint ezt.

– Thelma és Louise

– Macskajaj

– Ponyvaregény

– Brian élete

Elsőre nagy hatással voltak rám

– Mielőtt befejezi röptét a denevér (Tímár Péter) – ez valójában nagy kedvencem asszem, de sajnos nem lehet megszerezni, és nem tudom, többszöri megtekintés után is annyira tetszene-e.

– Csajok (Szabó Ildikó) – u. a.

– Apám nevében (Jim Sheridan) – 1991-ben Londonban voltam fél évig, ez alatt sokszor robbantott az IRA. Egyszer egy metrós bombariadót is átéltem, borzalmas volt. Azóta, emiatt, megviselnek az IRA-s filmek, de azért – ahogy azt Pipacs is mindig mondja – mindennek van határa.

– Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore) – a film végén a mozigépész – a későbbi TB jog tanárom – filmdarabkákat osztogatott a távozó közönség egy részének. Én is kaptam, emlékezett rám az IH és Huszárik filmklubokból. Aztán néhány évvel később én voltam az egyetlen, akit nem szopatott a TB jog vizsgán. Tehát moziba járni hasznos – legalább is valaha az volt, most nem járok.

– Csupasz pisztoly (David Zucker) – egy autósmoziban láttam, egy Trabantban. Miért nincsenek már autós mozik? Ma már nem nevetek rajta.

– Nikita (Luc Besson)

– Hetedik – (David Fincher)

– Amerikai história X (Tony Kaye)

– Rövidfilm a gyilkolásról (Krzysztof Kieślowski)

– A szakács, a tolvaj, a feleség és a szeretője (Peter Greenway)

– Párbaj – ( Steven Spielberg)

– A furgon (Stephen Fears)

– A bérgyilkos (John Woo)

– A bűn angyalai (Robert Bresson)

– Mindent anyámról (Pedro Almodovar)

– Az utolsó metró (Francois Truffaut)

A legundorítóbb, amit valaha láttam

Pier Paolo Pasolini: Salo – nem, senki ne próbálja megmagyarázni, hogy ez a film érték. Megérdemelte!

Otthagytam

Batman, Prospero könyvei, és egy kubai rajzfilm, a címére nem emlékszem.

Elaludtam

AC/DC – Let there be rock! És mindig belealszom a Columbóba, ha csak egyetlen másodpercre, de mindig. Akkor is, ha direkt kényelmetlenül ülve nézem.

Nem láttam még, és nem is fogom

-Titanic (A diCapriós)

– Berlin fölött az ég – a Huszárik-mozi nem egyetemista  törzsvendégeként meggyőződésem volt, hogy ezt a filmet csak a vízenjárók és a buzik szeretik. Később, egyetemistaként ezt igazolódni is láttam (a buzik alatt nem a melegeteket értem). Pedig már meg is van, PZ barátom ugyanis ezt is megírta nekem, amikor a Thelma és Louise-t. De nem nézem meg. Az amerikai verziót sem.

– Az Avatar-on gondolkodom. Lehet hogy rühelem James Cameront?

Szex és New York – a sorozatot sem, és a filmeket sem.

Nagy csalódás

Dűne

Legpocsékabb szinkron

Mindig Józsa Imre szinkronizálja Nicolas Cage-t. – Bár mindkettő egy ripacs, J. I. puha, plöttyedt hangja ordítóan rossz a “hű de kemény csávó vagyok” szerepekben.

– Kocsis Judit – minden szerepben negédes és ugyan olyan.

3 hozzászólás to “Filmjeim (1. rész)”

  1. drotosvizsla Says:

    És a Ponyvaregény? Hálló!…

  2. A Ponyvaregény és Brian élete nálam is ott van az első néhányban. De játszik még a Nincs kettő négy nélkül, az Apocalipto, meg a Morgan Freeman-es filmek.
    Családunk beteges hajlamairól sokat elárul, hogy éveken keresztül a Delta Force kommandót néztük karácsonykor videóról (míg mások a hovatűnt Kevines hülyeséget) Tavaly megvettem apámnak dvd-n. Szerintem még senkinek nem örült ennyire, Chuck Norrisnak.

  3. A zuramnak a listáján is első helyen szerepelne a Nincs kettő négy négy nélkül, szorosan utána pedig a többi Bud Spenceres film.

Vélemény, hozzászólás?

